Publikováno Napsat komentář

Pomůže vám CBD usnout?

Nespavost je v dnešní době velmi rozšířeným problémem. Když se nevyspíte, jste bez energie, celý den jste unavení, přecitlivělí a také máte slabší imunitu. Některé výzkumy naznačují, že CBD vám může pomoci dobře se vyspat. Jak ovšem CBD užívat a co říkají současné výzkumy? To si představíme níže.

CBD a lepší spánek

Abychom pochopili, zda CBD může zlepšit spánek, je třeba nejprve zjistit, co špatný spánek způsobuje. Na špatný spánek má vliv široké spektrum faktorů, patří sem například:

  • poruchy duševního zdraví, jako je úzkost, posttraumatická stresová porucha a deprese
  • léky, které mohou narušit váš spánkový cyklus
  • fyzické problémy, jako je chronická bolest a syndrom neklidných nohou
  • kofein, zejména pokud je konzumován v pozdějších hodinách
  • faktory prostředí, jako jsou hlasité zvuky nebo nepohodlná postel

S některými faktory vám CBD pochopitelně nepomůže, ale s některými vám pomoci může. Zatímco je výzkum CBD stále v plenkách, některé výzkumy naznačují, že CBD může účinně léčit pocity úzkosti.

Co říkají výzkumy

Výzkum z roku 2019 (odkaz na výzkum) zkoumal, zda by CBD mohlo zlepšit spánek nebo snížit úzkost. Studie zahrnovala 72 subjektů, z nichž 47 mělo úzkost a 25 špatný spánek. Subjektům bylo každý den podáváno 25 miligramů (mg) CBD ve formě tobolek. V prvním měsíci 79,2 procenta pacientů uvedlo nižší hladinu úzkosti a 66,7 procenta uvedlo lepší spánek.

Pokud brání ve spánku bolest, i v takovém případě může CBD pomoci. Publikace z roku 2018 (odkaz na publikaci) uvedla, že existuje značné množství důkazů na podporu tvrzení, že CBD zmírňuje bolest. Autoři poznamenávají, že snížením chronické bolesti může CBD zlepšit spánek.

Další výzkum nám říká, že CBD ovlivňuje spánkový cyklus. Výzkum z roku 2014 (odkaz na výzkum) zkoumal čtyři pacienty s Parkinsonovou chorobou. Zjistilo se, že CBD u nich zlepšilo příznaky poruchy spánku.

Publikace z roku 2017 (odkaz na publikaci) také poznamenala, že CBD může být užitečný při léčbě poruchy spánkového chování s rychlým pohybem očí (RBD) a že vykazuje potenciál pro léčbu nadměrné denní spavosti.

Jak CBD funguje na zlepšení spánku

Dokonce ani studie, které dospěly k závěru, že CBD může zlepšit spánek, nejsou vždy schopny říci proč, jak přesně působí. Většina výše zmíněných studií zdůrazňuje, že potřebujeme více výzkumů CBD, aby byl plně prozkoumán a pochopen jeho vliv na spánek.

Jak již bylo zmíněno výše, mnoho vědců tvrdí, že CBD zlepšuje spánek, protože řeší základní příčiny nespavosti. Jak se provádí další výzkum CBD, zjistíme více o tom, proč a jak nám může pomoci spát.

Jak používat CBD pro lepší spánek

CBD lze užívat mnoha způsoby. Dávka CBD, kterou používáte, a doba, kterou užíváte, bude záviset na řadě faktorů, na vaší váze, tělesné chemii nebo povaze vašich spánkových potíží. Vždy je dobré začít slabou dávkou CBD a sledovat, jaký má na vaše tělo vliv. Teprve následně můžete dávku navýšit.

Většina klinických studií o CBD a spánku zahrnovala podávání dávky subjektům zhruba mezi 25 mg až 1 500 mg CBD denně. Nejlepší je začít s nízkou dávkou a postupně ji zvyšovat, dokud nenajdete dávku, která vám bude vyhovovat.

Velká část výzkumů CBD, úzkosti a spánku zaznamenala, že mnoho pacientů si nevšimne okamžitého rozdílu. Výše uvedená studie z roku 2019 poznamenala, že subjektům trvalo asi měsíc, než si všimly rozdílu. Buďte trpěliví a nezapomeňte, že výsledky se pravděpodobně objeví až při dlouhodobém užívání.

Vedlejší účinky a bezpečnostní obavy z užívání CBD

Lékaři jen málokdy doporučují užívat léky na spánek déle než několik týdnů. Zatímco CBD a další léky mohou být užitečné, je důležité se dostat k hlavní příčině vašich problémů se spánkem. Před užíváním CBD pro nespavost se nejprve poraďte se svým lékařem a to obzvláště, pokud užíváte jakékoliv léky, mohly by s CBD interagovat. Lékař vás také může vyšetřit, aby zjistil, jestli vaše nespavost nemá jinou příčinu než se domníváte.

Napsat komentář