Publikováno 1 komentář

CBD vám může pomoct se spánkem

Kanabidiol – také známý jako CBD – je jedním z hlavních kanabinoidů v rostlině konopí. Kanabinoidy interagují s vaším endokanabinoidním systémem, který pomáhá vašemu tělu udržovat stav rovnováhy a stability neboli homeostázy. Na rozdíl od tetrahydrokanabinolu (THC) není CBD psychoaktivní, což znamená, že vás „nezhulí“. Místo toho má řadu zdravotních aplikací, jako je snížení záchvatů u lidí s epilepsií a úleva od bolesti při různých stavech. Některé výzkumy a neoficiální důkazy naznačují, že CBD vám také může pomoci s dobrým spánkem.

Co výzkum říká o CBD a spánku?

Abychom pochopili, zda CBD může zlepšit spánek, musíme nejprve pochopit, co způsobuje špatný spánek. Mnoho věcí může způsobit, že budete špatně spát. Podle jedné známé spánkové kliniky může být nespavost způsobena: poruchy duševního zdraví, jako je úzkost, posttraumatická stresová porucha (PTSD) a léky na depresi, které mohou narušit váš cyklus spánku a způsobovat bdění a různé fyzické stavy, jako je chronická bolest a syndrom neklidných nohou.

Kofein – zejména při konzumaci pozdě během dne. Poté to mohou být faktory prostředí, jako jsou hlasité zvuky nebo nepohodlná postel.

Pokud je vaše nespavost způsobena vnějšími faktory nebo souvisejícími stavy, CBD může pomoci při léčbě příčin nespavosti.

Výzkum zveřejněný v roce 2019 se zabýval tím, zda CBD může zlepšit spánek nebo snížit úzkost. Studie se zúčastnilo 72 subjektů, z nichž 47 mělo úzkost a 25 mělo špatný spánek. Subjektům bylo každý den podáváno 25 miligramů (mg) CBD ve formě kapslí. V prvním měsíci 79,2 procent pacientů uvedlo nižší úroveň úzkosti a 66,7 procenta uvedlo lepší spánek. Bolest, která může také způsobit problémy se spánkem, může pomoci také CBD. Recenze z roku 2018 Trusted Source in Frontiers in Pharmacology poznamenala, že existuje značné množství důkazů na podporu tvrzení, že CBD tiší bolest. Autoři poznamenávají, že snížením chronické bolesti může CBD zlepšit spánek. Jiný výzkum nám říká, že CBD ovlivňuje spánkový cyklus. Výzkum z roku 2014 zkoumal čtyři pacienty s Parkinsonovou chorobou. Zjistilo se, že CBD zlepšilo příznaky poruchy chování při REM spánku (RBD), což je porucha, při které člověk plní své sny. RBD je spojeno se špatným spánkem a nočními můrami.

Recenze z roku 2017 také poznamenala, že CBD může být užitečné při léčbě RBD a že ukazuje potenciál pro léčbu nadměrné denní ospalosti. CBD může také ovlivnit grogginess, další příznak nespavosti. Recenze z roku 2014 zjistila, že CBD by mohlo mít potenciál podporovat bdělost, a to na základě výzkumu lidí i zvířat. Autoři poznamenali, že si nebyli jisti, jak přesně nebo proč CBD v některých případech podporuje bdělost.

CBD může pomoci léčit: příčiny ospalosti, nadměrnou denní ospalost, malátnost

Jak CBD působí na zlepšení spánku?

Ani studie, které dospěly k závěru, že CBD může zlepšit spánek, nejsou vždy schopny říci, proč tomu tak je. Většina z výše zmíněných studií zdůrazňuje, že potřebujeme další výzkum CBD, než plně pochopíme, jak ovlivňuje náš spánek. Jak je však uvedeno výše, mnoho vědců tvrdí, že CBD zlepšuje spánek, protože řeší základní příčiny nespavosti.

Jak používat CBD na spaní?

Existuje několik způsobů, jak užívat CBD. Vyskytuje se v několika různých formách, včetně: vape koncentráty, oleje a tinktury, pilulky a kapsle a poživatiny, jako jsou žvýkačky.

Obecně platí, že vaping CBD jej dostane do vašeho systému rychleji než jiné formy. Neexistuje však mnoho výzkumů o vapingu CBD a vaping obecně může představovat respirační rizika. Dávkování CBD, které používáte, a čas, kdy jej užíváte, bude záviset na řadě faktorů. Vaše váha, osobní tělesná chemie a povaha vašich potíží se spánkem ovlivní, jak CBD funguje. Co funguje pro některé lidi, nemusí fungovat pro jiné.

Většina klinických studií CBD a spánku zahrnovala podávání subjektům kdekoli mezi 25 mg až 1 500 mg CBD denně. Nejlepší je začít s nízkou dávkou a postupně ji zvyšovat, dokud nenajdete něco, co vám vyhovuje. Velká část výzkumu CBD, úzkosti a spánku zaznamenala, že mnoho pacientů nezaznamená okamžitý rozdíl. Výše zmíněná studie z roku 2019 poznamenala, že trvalo asi měsíc, než si subjekty všimli rozdílu. Buďte trpěliví a pamatujte, že je nepravděpodobné, že dosáhnete okamžitých výsledků.

0 0 votes
Article Rating

Napsat komentář

1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimíra U.
Vladimíra U.
12 dní před

Proč s tím dělá vláda těžkosti. Starým a nemocným, kde konopí prokazatelně ulevuje. Nikdo nad 70 plus se tzv.nechce “zhulit”, ale donést si čaj bez třesoucího rukou, lépe se vyspat atd. U mnohých jde o poslední roky života a vláda je neschopná pochopit problémy nemocných. Je to přímo neetický přístup k nemocným, vemte si Brufen!!! A vy sundejte klapky z očí!!